© DEGELIN MEDIA

MM Bubbles at Home

In 2006 startte Bubbles At Home met een klein aanbod natuurlijke zepen een winkel in hartje Brugge. Hun aanbod groeide stap per stap uit tot een breed gamma aan huidverzorgende en 100% natuurlijke producten, en ook in Gent en Brussel openden ze de voorbije jaren een winkel in de historische binnenstad.

Bubbles At Home slaagde er ook in om een erg loyaal klantenbestand uit te bouwen. De geuren, zachtheid en effectiviteit van hun producten zijn daar het perfecte bewijs van. En dus besloten oprichters Catherine en Frederique in 2022 om een nieuwe uitdaging aan te gaan: een vierde winkel op de Lombardenvest in Antwerpen, midden in dé gezelligste winkelstraat van ‘t stad.

© DEGELIN MEDIA

Een nieuwe winkel voor Bubbles At Home

De organische groei van het aanbod en de winkels had er voor gezorgd dat ook het merk en de winkelinrichting op de 3 locaties organisch vorm had gekregen. Bubbles At Home zag de nood aan meer uniformiteit en een duidelijke herkenbaarheid en contacteerde maisonmax om zowel de bestaande winkels door te lichten als de nieuwe winkel in Antwerpen mee vorm te geven.

Bubbles At Home had een pand en moest nu aan de slag met hun merk, huisstijl en eigen identiteit om de perfecte winkelbeleving te creëren voor de vele shoppers in Antwerpen. Als expert in het structureren, vormgeven van stylen van commerciële ruimtes was dit de perfecte opdracht voor maisonmax.

Hoe begin je eraan?

We werden ondergedompeld in een kleurrijke wereld van zepen, bruisballen, badzouten, shampoos en tal van huidverzorgende producten op basis van oliën en een hele resem natuurlijke producten. We groepeerden en herstructureerden het aanbod en creëerden een duidelijke hiërarchie in het brede gamma aan zepen en verzorgingsproducten. We hielden rekening met de verkoopcijfers, de succesvolste producten, de positie van hoofd- en bijproducten, de verscheidenheid aan verpakkingen, samenstellingen én de impact op het stock management in de winkel.

 

De ideale winkelindeling met zorgvuldig gekozen hotspots

Vanuit die kennis en hiërarchie tekenden we vervolgens de ideale winkelindeling uit. En retail design draait om het creëren van een ideale shopervaring. Elk detail van je winkelindeling draagt bij tot de impact op je klanten en hun aankoopgedrag: van een aantrekkelijke gevel en de eyecatchers in de etalage tot het kleinste detail aan de kassa, op een display of schap. Het uittekenen van zo’n impactvolle winkellayout vraagt dan ook heel wat inzicht en expertise, iets waarvoor we onze jarenlange ervaring én een recente samenwerking met de UHasselt perfect kunnen inzetten.

In nauwe samenspraak met Catherine, haar vaste interieurarchitect en het team van meubelmakers tekenden we een vlotte commerciële flow uit die je bij een winkelbezoek laat kennismaken met het volledige Bubbles At Home aanbod. En er is voor elk wat wils! Aromatische badmelk en natuurlijke bruisballen die je badkamer in een mum van tijd omtoveren tot een geurenparadijs én ook nog eens je huid verzorgen, een hele reeks zepen en afgeleide producten voor extra verzorging bij huidaandoeningen zoals psoriasis en acné, maar ook tal van shampoos en conditioners voor elk type haar.

Om doorheen dit immense aanbod je weg te vinden, is doorgedreven productdominantie doorheen de winkel oh zo belangrijk. We deelden de winkel op in 3 delen met het basisaanbod vooraan, de specialisaties centraal (waar je ook extra uitleg kan krijgen van de medewerkers) en de afgeleide producten achteraan de winkel. De zorgvuldig uitgekozen hotspots, duidelijke productgroepering en visuele communicatie zorgen op hun beurt voor een vlekkeloze verbinding tussen de verschillende delen: je vindt zo de weg naar wat jij wil.

Visual merchandising met impact

Eens de grote lijnen uitgetekend waren, kwam het neer op de uitwerking van de vele details. Hoek per hoek, display per display. Elke productpresentatie werd zorgvuldig voorbereid, bediscussieerd en uitgewerkt. We creëerden sterke opening & closing offers, werkten samen met de meubelmakers flexibele presentatiemodules uit zodat Bubbles At Home doorheen het jaar hun commerciële kalender makkelijk kan realiseren met variabele presentatietechnieken en eyecatchers. Onze adviezen en ideeën hadden natuurlijk ook een impact op het meubilair, de verlichting en finale aankleding en communicatie in de winkel.

Tot slot hielpen we ook bij de uitwerking van de schermcommunicatie, visuals en display communicatie zodat Bubbles At Home zich volop kon focussen op de persoonlijke service, verkoop en glimlach die je in zo’n winkel als klant ook verwacht. We werkten meerdere weken dan ook nauw samen met o.a. Prototype, Present-it en Lobkey Monster.

Hadden we al gezegd dat ze er heel wat topproducten hadden voor een complete huidverzorging? Bubbles At Home Antwerp is open for business en absoluut een bezoekje waard. Spring dus zeker eens binnen op de Lombardenvest, laat je leiden en doe ze vele groeten!

VISUAL MERCHANDISING

Op zoek naar praktische visual merchandising tips & tricks?