© foto's Yannick Milpas

RETAIL DESIGN

Ben je op zoek naar de ideale winkelinrichting? Dan zit je goed bij maisonmax. Wij adviseren retailers in het creëren van impact. We analyseren en optimaliseren fysieke winkelruimtes en begeleiden onze klanten steeds bij de verdere ontwikkeling en realisatie van de perfecte winkelbeleving.

Katia Goossens

Katia Goossens heeft haar jarenlange retailkennis en -ervaringen van bij IKEA Belgium en AS Adventure vertaald naar een unieke aanpak voor conceptstores, boetieks, speciaalzaken en winkelketens.

Van productkeuze en -presentatie tot het uittekenen van de ideale klantenstroom en de finesses van impactvolle styling, maisonmax gaat all the way voor retailers die de impact en kracht van retail design willen leren kennen en hun omzetcijfer willen zien stijgen.

Commercial layouts

Een doordachte winkelinrichting begint bij de winkellayout. Dit omvat o.a. een makkelijke flow voor de klanten, structuur in het aanbod en een makkelijke toegang tot de producten. Wie ergens graag is, blijft langer en koopt of consumeert uiteindelijk ook. Een straffe winkellayout vertelt een eenduidig verhaal en leidt de klant doorheen de ruimte. Eenvoud siert vaak, maar is ook moeilijk en een vak apart.

Tijdens onze analyse kijken we steeds door de ogen van potentiële klanten. We hebben aandacht voor de navigatie, markeren hotspots waar klanten niet omheen kunnen en tonen het belang van o.a. variatie en verlichting. We leggen de basis waarop nadien verder gebouwd kan worden met visual merchandising en styling. Bij bestaande winkels reiken we verbeterpunten aan om klanten een optimalere winkelbeleving te bieden. Bij nieuwe shops, starten we vanuit de beschikbare ruimte.

Visual
merchandising

Visual merchandising draait om veel meer dan louter mooie productpresentaties. Een doordachte winkelinrichting werkt de juiste klantenbeleving in de hand, doet zin krijgen in meer en boost de verkoop. Een positieve ervaring bevordert altijd de volgende stap: een vraag, doorverwijzing of een (extra) aankoop.

maisonmax geeft advies over productcombinaties en tips & tricks over presentatietechnieken. We delen uiteraard ook onze knowhow over stijl, kleuren en verlichting. We versterken een slimme winkelinrichting graag met de ideale visual merchandising aanpak.

© Salone del Mobile Milano, photo by Andrea Mariani
© Salone del Mobile Milano, photo by Luca Orsi