Het wauw-effect van Infinity
17/11/2021
Infinity creëert ‘the engineered surface’ dat zich perfect leent als keukenwerkblad, maar evengoed als wandbekleding of wastafel in je badkamer!
Weet je hoe lang het duurt voordat een klant weet of hij een aankoop wil doen of niet? Nog geen 10 seconden. Zo lang – of kort – heeft een klant nodig om een eerste indruk te krijgen van het product, die altijd onbewust de aankoop beïnvloedt. En iedereen weet dat je maar één keer een eerste indruk kunt maken. Ontdek hier onze 10 gouden tips!
PS: scroll nog even verder & download onze tips.
Visual merchandising in een winkel staat voor een reeks van marketingtechnieken, principes, wetten en instrumenten voor het plaatsen en uitstallen van producten MET als doel de groei van de verkoop te stimuleren. De normen en regels van visual merchandising zijn een breed begrip dat niet alleen betrekking heeft op de uitstalling van producten, maar ook op de commerciële structuur van een winkel/ruimte als object dat een interactie aangaat met een consument.
Sommige verkopers denken ten onrechte dat merchandising en de bijbehorende regels slechts een “mooie” weergave van producten in het schap zijn, zodat investeren in visual merchandising gewoon geldverspilling is. Dat is niet het geval. Er zit een wetenschap achter visual merchandising die helpt om een relatie op te bouwen met een klant en de aandacht vast te houden – van kennismaking and inspiratie tot motivatie om (meer) te kopen.
TIP 1. Overweeg uw merk en uw doelgroep
Elk aspect van uw retail merchandising plan moet rekening houden met uw merk en uw doelgroep. Met andere woorden: uw winkelbeleving moet de waarden van uw merk vertegenwoordigen en krachtig overkomen op uw doelmarkt.
TIP 2. Ga voor een juiste winkel lay-out en werk met hotspots
De indeling van uw winkel kan de winkelervaring ingrijpend beïnvloeden – daarom zijn alle plattegronden van supermarkten vrijwel hetzelfde. Er zijn veel verschillende mogelijkheden, en elk heeft zijn voor- en nadelen. Dus of u nu kiest voor een raster, een lus, een hoek of een vrije indeling, doe onderzoek en kies de beste indeling voor uw winkel.
TIP 3. Denk na over navigatie en routing
Bedenk bij het bepalen van uw indeling hoe u het winkelend publiek door uw winkel wilt leiden en de klanten hun winkelbeleving wenst te geven.
TIP 4. Houd een “landingszone” aan
De eerste 5 tot 15 meter van uw winkel wordt vaak aangeduid als de “landingszone” – het is de plek waar het winkelend publiek de overgang maakt van de buitenwereld naar de beleving van uw winkel.
Het is ook een perfecte plek om de persoonlijkheid en waarden van uw merk te introduceren.
TIP 5. Gerelateerde producten groeperen
Het de moeite waard de tijd te nemen om uw producten in groepen & subgroepen in te delen, zodat het winkelend publiek ze gemakkelijk kan vinden. Een boetiek kan bijvoorbeeld formele kleding, vrijetijdskleding en accessoires groeperen. Een sportwinkel kan het echter praktischer vinden om producten per sport te groeperen.
TIP 6. Cross Merchandise
Cross merchandising is het proces waarbij verschillende soorten producten samen worden uitgestald om de verkoop te verhogen. Het idee is om de fantasie van de shopper te prikkelen, hem te verleiden en hem tijd te besparen. Maar ook om de winkelervaring te verbeteren. Zoek naar interessante manieren van cross merchandising. Als u bijvoorbeeld strandaccessoires verkoopt, kunt u strandlakens, zonnebrandcrème, zonnehoeden en zonnebrillen groeperen om mensen enthousiast te maken voor hun komende vakantie.
TIP 7. Impulsaankopen aanmoedigen
Impulsaankopen aanmoedigen is een van de beste merchandising tips voor de detailhandel. Terwijl het winkelend publiek in de rij staat om uit te checken, waarom moedigt u hen niet aan om te blijven winkelen door goedkope en afgeprijsde producten binnen handbereik te plaatsen?
TIP 8. Schakel elk zintuig in
Zorg voor een onvergetelijke ervaring door de zintuigen van het winkelend publiek aan te spreken. U kunt bijvoorbeeld muziek draaien, gratis monsters aanbieden en uw winkel voorzien van een geur. U kunt er ook voor zorgen dat de producten binnen handbereik zijn, zodat het winkelend publiek ze kan voelen en verkennen. Dit zal bijdragen tot het opwekken van een positieve emotie, een aangename associatie tot stand brengen en een sfeer van comfort.
TIP 9. Producten onder de aandacht brengen met POS materiaal (Point-of-Sale)
Wilt u een selectieve groep van producten in de kijker zetten, voeg dan POS of communicatie displays toe. Hierdoor kunt u bepaalde productkenmerken uitlichten, de onderscheidende meerwaarde of eventueel iets hogere prijs verduidelijken, of de producten simpelweg extra promoten. Wanneer POS materiaal op de juiste manier gebruikt wordt, wordt de display zélf een extra en misschien wel belangrijkste verkoper.
TIP 10. Werk met de juiste verlichting om het geheel compleet te maken
De verlichtingskeuze creëert een sfeer en bepaalt de stemming in uw winkel. Een goed verlichtingsontwerp zal ook de aandacht vestigen op de producten die u uw klanten wilt laten ontdekken en kopen. Afhankelijk van de toepassing kan het zelfs een statement maken dat u onderscheidt van de concurrentie. Er bestaan 4 belangrijke soorten verlichting : Omgevingsverlichting, Accentverlichting, Taakverlichting en Decoratieve verlichting.
17/11/2021
Infinity creëert ‘the engineered surface’ dat zich perfect leent als keukenwerkblad, maar evengoed als wandbekleding of wastafel in je badkamer!
19/12/2022
In de Boss Gazette staat zeer uiteenlopend productnieuws en zijn experts van BOSS paints aan het woord, maar worden er ook getuigenissen van klanten opgenomen en we zijn dan ook enorm vereerd dat wij als maisonmax samen met schilder Hubert Borghgraef in deze Wintereditie van het magazine aan bod komen met de renovatie van de sanitaire ruimtes bij Van der Valk in Beveren. Hieronder vind je het integrale artikels zoals gepubliceerd in de BOSS Gazette!
14/09/2021
In september staan er traditioneel heel wat beurzen op het programma. We trokken eerst naar Milaan, maar ook naar Parijs voor Maison et Objet.